Wij willen graag investeren in een duurzaam project, wat het milieu spaart, wat ons in de toekomst besparing en comfort zal opleveren.  Een voetbalvereniging gebruikt heel veel stroom. In deze tijden wordt er overal gewezen op de belasting voor het milieu. Moeten de koolcentrales nog open blijven? Kan er over 10 jaar nog zoveel stroom op de oude manier geproduceerd worden.      Rood-Wit onderzocht al een tijdje de mogelijkheden voor zonnepanelen als dak voor de tribune.

Toen iemand ons attendeerde op het stimuleringsfonds van de Rabobank Randmeren, zijn we hier gelijk op ingesprongen. Ja,, wij willen duurzaamheid bij onze club. Ja, wij willen onze leden en bezoekers comfort bieden en Ja, wij willen een gezonde vereniging zijn, zodat we onze jeugdleden die extra’s kunnen bieden, welke wij gewend zijn te bieden.

Ook willen wij de jeugd bewust laten omgang met energie en energiebesparing.

Dus wij willen heel graag onze tribune overkappen met zonnepanelen en we willen heel graag zonnepanelen op onze mooie accommodatie.

Na enkele gesprekken met de Rabobank medewerkers werd het ons duidelijk dat je tegenwoordig niet zomaar je hand kan ophouden. Je moet ook zelf initiatieven tonen. Dan ben je in principe bij Rood-Wit aan het goede adres. Wij zijn gewend om onze eigen boontjes te doppen. Eerst zelf zaken aanpakken en dan evt. hulp vragen. De combinatie van Rood-Wit en de Rabobank lijkt een gouden greep. De Rabobank daagt ons uit om zelf acties te organiseren, om zelf geld te genereren. Dus wij kunnen van een pot van € 50.000,– het grootste gedeelte binnenhalen. Rabobank Randmeren (Harderwijk, Ermelo, Nijkerk, Spakenburg/Bunschoten en Putten) gunt ons een bedrag van € 22.500,-

Dat is echt de hoofdprijs bij dit stimuleringsfonds, waar elke jaar vele inschrijvingen voor zijn.

Maar de Rabobank daagt ons uit:  Rood-Wit moet laten merken dat zij zich hier ook voor wil inzetten. Zorg maar dat je zelf geld verzameld, dan zal de Rabobank dit verdubbelen.

Rood-Wit neemt deze uitdaging aan. Wij gaan acties voeren en geld inzamelen voor dit mooie project. Het stimuleringsfonds zal dan het bedrag verdubbelen. Tot een maximum van € 22.500,–.

Wat een hoop geld en wat zal dat voor mogelijkheden bieden voor onze vereniging. De vereniging waar we al zo trots op zijn. Wij zijn een kleine gemoedelijke club waar in principe iedereen gelijk is. Natuurlijk zijn wij ook een club waar ambitieuze mensen en elftallen zijn, waar een speler of speelster zijn of haar ambitie kwijt kan. Daar heb je een gezonde basis voor nodig.

Net als bij de Rabobank zijn ook bij ons de leden heel belangrijk. Zij moeten kunnen voetballen, trainen en meedoen aan diverse activiteiten. Echter ook ons publiek, onze vrijwilligers en onze rustende leden zullen profiteren van een gezonde vereniging. Een vereniging die aangeeft dat ze een MVV willen zijn. Een Maatschappelijk Verantwoorde Vereniging.

Dit doen we door te zorgen voor leiders en trainers voor alle elftallen. Door activiteiten te organiseren voor alle leeftijdsgroepen en teams, dus niet alleen de selectieteams. Wij halen de E- en F-pupillen eenmaal in de week thuis op voor de training op met onze eigen voetbalbus. Dit ontlast de ouders en geeft een groot saamhorigheidsgevoel bij de spelers. Dit willen we heel graag in de toekomst blijven doen. En in deze tijden waarin de sponsorinkomsten teruglopen en de KNVB ook haar ecotax (tegemoetkoming in energiekosten) gestopt heeft, is een maandelijkse besparing op de energiekosten meer dan welkom. Zo kunnen wij onze vereniging gezond houden.

Wij nemen de uitdaging van de Rabobank aan:

Wij gaan de pot van € 22.500,– vullen met diverse acties. Nieuwe acties, zoals een sponsorloop of een grote veiling/verloting. En door het verbeteren van  sommige bestaande acties, zoals de jaarlijkse oud-ijzeractie en de lotenverkoop bij de thuiswedstrijden. Tevens hopen we onze sponsors enthousiast te krijgen voor onze plannen bij Rood-Wit, zodat ook zij willen participeren in dit mooie project. En als laatste middel kunnen we in samenwerking met de Rabobank nog crowdfunding inzetten. Maar het liefst dragen we zelf ons steentje bij.

De werkgroep voor dit project bestaat uit: Hermien Schoonbeek, Ep van Hemel, Martin Willemsen, Teun van Bloemendaal, Jeffrey Willemsen en Gerard van de Kamp.

We worden begeleid door drie enthousiaste mensen van de Rabobank.

Peter Jellema, accountmanager bedrijven.

Manoach den Hertog, accountmanager bedrijven.

Martijn Juffer, communicatie medewerker.